Jak być szalenie dowcipnym? Krótki poradnik dla nauczycieli.

Autor: Ania
01.04.2014
red-noses_l

Moi mili. Jako że dziś jest wiadomy dzień, w którym wszelkie krotochwile są dozwolone, proponuję, zaszalejmy. Dla całego nauczycielskiego ludu, który gdzieś pod koniec października wydłubał sobie ostatnią iskrę entuzjazmu z oka i leci siłą rozpędu ku wakacjom – krótki poradnik.

10 krotochwil nie tylko na Prima Aprilis. 

1. Wchodzimy do klasy równo z dzwonkiem i od progu oświadczamy: „Sprawdziłem wasze wczorajsze klasówki”. Jeśli chcemy uchodzić za osobę jeszcze bardziej dowcipną, dorzucamy: „Poszło wam świetnie.”

2. Powtarzamy słówka z poprzedniej lekcji, za każdym razem inaczej je wymawiając i zapisując. Następnego dnia urządzamy dyktando z tychże słówek. Wszystkie jedynki wstawiamy do dziennika.

3. Zamiast omawiać present perfect bawimy uczniów (gimnazjum i starszych) opowiastkami z naszej ostatniej imprezy integracyjnej. Jako nauczyciele stosujący metody aktywizujące, ilustrujemy naszą gawędę elementami dramy i materiałami multimedialnymi (fragmenty filmików z komórki).

4. W najsłabszej klasie gimnazjum wprowadzamy okresy warunkowe mieszane prowadząc całą lekcję w języku angielskim.

5. Zaczynamy dyżur równo z dzwonkiem. Nie rozmawiamy z koleżanką z sąsiedniego korytarza, nie czytamy wiadomości w komórce. Przemierzamy korytarz sprężystym krokiem.

6. Wkraczamy do pokoju nauczycielskiego z promiennym uśmiechem i oświadczamy: „Wiecie, jak ja lubię tych chłopców z IIIA! To nic, że nie nauczyli się jeszcze czasowników. Słodkie dzieciaki!”

7. Uzupełniamy wszystkie zaległości w dzienniku.

8. Dzwonimy po lekcjach do rodziców każdego z naszych uczniów i pytamy w czym jeszcze możemy pomóc.

9. Zaczepiamy pod szkołą gimnazjalistę i pytamy konfidencjonalnym szeptem: „Kopsniesz szluga? Bo mi się skończyły.”

10. W rozmowie z dyrektorem poruszamy kwestię niżu i ryzyka zwolnień, wtrącając mimochodem, że w razie czego odstąpimy etat koleżance.

Z życzeniami udanego popołudnia,

Ciocia Dobra Rada.

Skomentuj

Current ye@r *