Jak anulować zakup na Allegro?

Jak anulować zakup na Allegro?
Przypadkowo zakupiłeś produkt na Allegro, który Cię nie interesuje, a może zapłaciłeś już za przedmiot, ale znalazłeś inny, który bardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom? Nic straconego, możesz anulować zamówienie, wystarczy podjąć kilka prostych kroków.

Allegro to założona w 1999 roku, największa w Polsce internetowa platforma handlowa, która posiada ponad 20 milionów zarejestrowanych klientów. Każdego dnia sprzedaje ponad milion przedmiotów, a klienci mogą wybierać z pośród 90 milionów ofert, od ponad 100 tysięcy polskich, profesjonalnych firm. Przy takich liczbach pomyłki w sprzedaży zdarzają się codziennie, dlatego sprzedający wiedzą dokładnie jak w takich sytuacjach postępować.

Co się dzieje po kliknięciu ,,Kup teraz”?

Po kliknięciu przycisku ,,Kup teraz” na aukcji, sprzedający otrzymuje powiadomienie o zakupie. W e-mailu są informacje o przedmiocie, jaki został zakupiony oraz dane kupującego podane przy rejestracji konta lub w trakcie zakupu. Jeśli pieniądze za zamówienie nie zostały jeszcze wpłacone, wystarczy jedynie napisać lub najlepiej zadzwonić do sprzedającego i poinformować go o rezygnacji z zamówienia. Nie powinno być problemu z odstąpieniem od zakupu, tym bardziej, że do transakcji teoretycznie nie doszło, ponieważ produkt nie został opłacony. Po poinformowaniu sprzedawcy o rezygnacji nie trzeba podejmować dalszych kroków, prawdopodobnie zostanie do nas wysłany e-maila, na adres skrzynki podanej na Allegro, z informacją o zwrocie prowizji, którą należy potwierdzić.

Co się dzieje, gdy zamówienie zostało już opłacone?

Gdy zamówienie zostało już opłacone lub zaznaczona została wysyłka za pobraniem, nadal nie powinno być problemu z anulowaniem zamówienia, jeśli zadziałamy odpowiednio szybko. Należy wykonać telefon do sprzedawcy i zapytać się o status przesyłki, jeśli zamówienie nie zostało jeszcze wysłane, wystarczy poinformować sprzedającego o chęci zrezygnowania z zamówienia i poprosić o zwrot wpłaty, w przypadku gdy zapłaciliśmy z góry. Sprzedawca powinien zwrócić wpłatę oraz podobnie jak w przypadku wymienionym wyżej, może wysłać e-maila z informacją o zwrocie prowizji za niezakupione przedmioty, którą należy potwierdzić. Niestety zdarzają się przypadki, kiedy zamówienie zostało już wysłane, wtedy należy postępować zgodnie z zaleceniami sprzedającego, każda sytuacja rozpatrywana jest indywidualnie. Prawdopodobnie wysyłka zostanie anulowana, albo sprzedający zaleci nie odbieranie przesyłki od kuriera, w ten sposób paczka wróci do nadawcy. Dalsze kroki zależą od decyzji sprzedającego.

Należy pamiętać, aby zakupów przez internet dokonywać z rozwagą. Jeśli zdecydowaliśmy się na kupno, powinniśmy być konsekwentni i ponosić odpowiedzialność za swoje ruchy. Jednak w większości przypadków nie nie ma powodu do obawy, ponieważ sprzedawcy na Allegro dbają o dobry wizerunek swojej firmy oraz przede wszystkim o pozytywne oceny, dlatego jeśli przypadkowo zamówimy produkt, którym nie jesteśmy zainteresowani, wystarczy skontaktować się ze sprzedającym, wyjaśnić sytuację i postępować według zaleceń.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here